O badaniach przez telefon\Ankieta telefoniczna
Badania telefoniczne należą do jednych z najbardziej skutecznych badań marketingowych przeprowadzanych na ankietowanych. Co więcej nie pozostawiają wrażenia nachalności, ponieważ ankietowany musi najpierw wyrazić zgodę na rozmowę i odpowiedzenie na kilka pytań.
Takie badanie to jeden z kilku rodzajów badań ankietowych, co oznacza, ze odbywają się poprzez zadawanie pytań na określonej grupie ludzi. Badania zazwyczaj są wykonywane przez studia badań CATI na zlecenie zewnętrznych firm. Po zakończonym procesie przeprowadzania ankiet wyniki są zbierane oraz interpretowane przez zespół specjalistów.
Wzór rozmowy w badaniach telefonicznych
Badania telefoniczne odbywają się w oparciu o przygotowany przez specjalistów skrypt rozmowy, a konsultanci, czy też ankieterzy, muszą prowadzić rozmowę zgodnie z nim. Skrypt przeznaczony na badanie marketingowe musi zawierać serię pytań, na które ankietowani będą odpowiadali, a na podstawie ich odpowiedzi będzie można zebrać konkretne dane.
Sami pewnie nie raz mieliśmy kontakt z ankieterami, którzy dzwonili do ans prosząc o kilka minut naszego czasu. Jest to zdecydowanie mniej nachalna forma przeprowadzania badań niż powiedzmy spam w skrzynce mailowej z prośbą o wypełnienie ankiety.
Badanie opinii klientów
Warto poznać swoich konsumentów bliżej, a przynajmniej ich preferencje, to co lubią, co ich interesuje. Jest wiele możliwości, aby tego dokonać, ale na szczególną uwagę zasługują badania telefoniczne, ponieważ gwarantują bezpośredni kontakt konsultanta z klientem, który może powiedzieć o wszystkim co lubi, a czego nie w naszej firmie, usłudze, czy o naszym produkcie.
Takie dane mogą bardzo pomóc w ogólnym rozwoju firmy, oraz zapewnić stały napływ nowych klientów, oczywiście jeśli tylko posłuchamy co nasi klienci mają do powiedzenia. Koszt takich badań zależy od działalności, obszaru działania oraz kilku innych czynników. Ogólnie jest to warta przeprowadzenia inwestycja w każdej średniej i dużej firmie, która ceni sobie opinie klientów i konsumentów.