Studia badań telefonicznych

ch biznesów, poszukujących firm zewnętrznych prowadzących takie usługi.Czemu warto inwestować w badania telefoniczneWarto poznać swoich konsumentów bliżej, a przynajmniej ich preferencje, to co lubią, co ich interesuje.

Studia badań telefonicznych Przedsiębiorstwa typu dają możliwość prowadzenia badań i rozmów telefonicznych opierając się o indywidualne programy do statystyki. To świetna szansa dla średnich biznesów, poszukujących firm zewnętrznych prowadzących takie usługi.

Czemu warto inwestować w badania telefoniczne

Warto poznać swoich konsumentów bliżej, a przynajmniej ich preferencje, to co lubią, co ich interesuje. Jest wiele możliwości, aby tego dokonać, ale na szczególną uwagę zasługują badania telefoniczne, ponieważ gwarantują bezpośredni kontakt konsultanta z klientem, który może powiedzieć o wszystkim co lubi, a czego nie w naszej firmie, usłudze, czy o naszym produkcie.

Takie dane mogą bardzo pomóc w ogólnym rozwoju firmy, oraz zapewnić stały napływ nowych klientów, oczywiście jeśli tylko posłuchamy co nasi klienci mają do powiedzenia. Koszt takich badań zależy od działalności, obszaru działania oraz kilku innych czynników. Ogólnie jest to warta przeprowadzenia inwestycja w każdej średniej i dużej firmie, która ceni sobie opinie klientów i konsumentów.


Wzór rozmowy w badaniach telefonicznych

Badania telefoniczne odbywają się w oparciu o przygotowany przez specjalistów skrypt rozmowy, a konsultanci, czy też ankieterzy, muszą prowadzić rozmowę zgodnie z nim. Skrypt przeznaczony na badanie marketingowe musi zawierać serię pytań, na które ankietowani będą odpowiadali, a na podstawie ich odpowiedzi będzie można zebrać konkretne dane.

Sami pewnie nie raz mieliśmy kontakt z ankieterami, którzy dzwonili do ans prosząc o kilka minut naszego czasu. Jest to zdecydowanie mniej nachalna forma przeprowadzania badań niż powiedzmy spam w skrzynce mailowej z prośbą o wypełnienie ankiety.


Telefon w złym czasie

Skrypt dla konsultanta telefonicznego powinien zawierać pewne podstawowe informacje o tematyce rozmowy z klientem, lub ankietowanym. Nie można wrzucić pracownika 'na żywioł', ponieważ w większości przypadków z takiej rozmowy nic nie będzie. Skrypt to podstawa, ale nie powinien stanowić ograniczenia dla konsultanta, a postępowanie niezgodnie z nim, nie powinno być karane, zwłaszcza jeżeli rozmowa zakończyła się sukcesem.

Często na nasz numer prywatny dzwonią ankieterzy z firm marketingowych, aby zadać kilka pytań odnoście nowości rynkowej, promocjach itp. Jeżeli mamy czas warto na te parę pytań odpowiedzieć. W końcu nie próbują nam niczego sprzedać, a jedynie zbierają pewne dane. Oczywiście wiele zależy od czasu w którym taki telefon otrzymamy, ponieważ telemarketerzy mają straszne wyczucie czasu.