Artykuł o naprawianiu samochodów

ym nasze auto odzyska utraconą sprawność. W każdym przypadku potrzebne będą oczywiście zupełnie inne elementy, jednak zawsze warto zadbać o to, by koszt naprawy nie był dla nas zbyt uciążliwy. Aby mogło tak być, powi

Artykuł o naprawianiu samochodów

Gdzie można znaleźć tanie części zamienne?

Naprawiając samochód zawsze trzeba zadbać o to, by pod ręką były odpowiednie części zamienne, dzięki którym nasze auto odzyska utraconą sprawność. W każdym przypadku potrzebne będą oczywiście zupełnie inne elementy, jednak zawsze warto zadbać o to, by koszt naprawy nie był dla nas zbyt uciążliwy. Aby mogło tak być, powinniśmy wybrać takie części zamienne, które nie zrujnują naszego portfela, lecz jednocześnie zapewnią nam oczekiwaną jakość. W dzisiejszych czasach znaleźć można wiele sklepów oferujących tanie części samochodowe, a dodatkowo często możemy nawet zamówić je przez Internet, dzięki czemu zaoszczędzimy sobie sporo cennego czasu. Często będzie to najlepsze rozwiązanie.


Kiedy nie warto oddawać samochodu do serwisu?

Niektóre usterki naszych samochodów wymagają od nas nie lada wysiłku i konieczne jest wtedy oddanie samochodu do odpowiedniego serwisu. W przypadku wielu awarii niezbędne są specjalistyczne części, których nie posiadamy, jednak czasem nie będziemy musieli podejmować aż takich czynności. W wielu przypadkach drobne awarie możemy naprawić samodzielnie, a wystarczy jedynie, że zapewnimy sobie kogoś do pomocy i będziemy mieć odpowiednie narzędzia. Takie własnoręczne naprawy pozwalają nam rozwijać nasze umiejętności, a poza tym jeśli usterka jest naprawdę mała, nie ma sensu marnować czasu na pozostawianie samochodu w warsztacie. Sami często naprawimy niektóre rzeczy o wiele szybciej i bez zbędnych dodatkowych wydatków.


Zasady działania sądy lambda

Działanie sondy lambda opiera się na prawie sformułowanym przez Walthera Nernsta (równanie Nernsta). Sonda lambda, czyli ogniwo galwaniczne zbudowane z materiału ceramicznego ? dwutlenku cyrkonu, na którym napylone są po obu jego stronach cienkie warstwy platyny, zostało opracowane pod koniec lat 60. XX wieku w Robert Bosch GmbH przez dr. Güntera Baumana. Sondę umieszcza się w układzie wydechowym, tak, że jedna strona urządzenia styka się z gorącymi gazami spalinowymi, osiągającymi w tym miejscu około 300 °C, a druga strona styka się z powietrzem z otoczenia.

Spiek ceramiczny dwutlenku cyrkonu w temperaturze powyżej 300 °C staje się swoistym elektrolitem zdolnym do przewodnictwa jonowego. W celu utrzymania odpowiedniej temperatury, niektóre sondy mają grzałkę. Warstwy platyny na jego powierzchni pełnią rolę elektrod, przy czym ich potencjał elektryczny jest funkcją stężenia tlenu w gazach, z którymi się stykają. Przy dużej różnicy stężenia tlenu po obu stronach ogniwa generuje ono siłę elektromotoryczną dochodzącą do 1 V.

Napięcie generowane przez ogniwo jest przekazywane do modułu sterującego składem mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku. Moduł ten dostosowuje na bieżąco skład mieszanki, tak aby w określonych warunkach obciążenia silnika, rodzaju paliwa i warunków atmosferycznych zapewnić jak najdoskonalszą pracę silnika i minimalizować emisję tlenku węgla.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Sonda_lambda